GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościHistoria i współczesność Oldenburgisches Staatstheater
Strona 5 z 8
Jeśli wreszcie opera Rameau (ostatnia, jaką mu było dane oglądać za życia na scenie) doczekała się obecnie nowej realizacji, to dzięki współpracy Teatru w Oldenburgu z działającym już od roku 1987 Centrum Muzyki Barokowej w Wersalu, które niestrudzenie zajmuje się odkrywaniem i popularyzowaniem muzyki francuskiej siedemnastego i osiemnastego wieku.
Prosta i bezpretensjonalna treść Paladynów eksponuje temat, który będzie później chętnie wykorzystywany przez innych kompozytorów, a mianowicie historię starca usiłującego uwieść swoją podopieczną. Akcja tej trzyaktowej komedii muzycznej rozgrywa się w Wenecji w okresie średniowiecza.
Otóż rycerz Atis przybywa wraz ze wspierającymi go spiskowcami uwolnić piękną Argie, uwięzioną przez swego ciemiężcę i zarazem niechcianego narzeczonego, starego senatora Anzelma. Chciałby, aby w realizacji tego zamiaru pomógł mu strzegący wybrankę jego serca bojowy Orkan, wzdychający z kolei do powiernicy Argie, niejakiej Neriny. Ostatecznie z pomocą spieszy dobra wróżka Manto. Przekształca ona zamek starego zbereźnika w czarodziejski pałac chiński i staje przed Anzelmem w przebraniu pięknej niewolnicy. Złapany w ten sposób w pułapkę Anzelm składa jej hołdy, ona zaś odgrywa wyznanie miłości i składa nęcące obietnice w zamian za przysięgę wierności do grobu. Podczas owego wyznania Manto przywołuje Argie, która udaje oburzenie, widząc Anzelma u stop innej niewiasty. Ostatecznie w finale Manto łączy dłonie Atisa i Argie, a następnie błogosławi ich związkowi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |