opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-320.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Papiez 131-130.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Turandot 23-205.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

90 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Cardillac” Paula Hindemitha w Opera Vlaanderen w Antwerpii

Dla Hindemitha - a także dla niektórych współczesnych mu kompozytorów, jak Berg czy Busoni – libretto było jedynie osnową, pozwalającą na wielopłaszczyznowy i wolny od wszelkich ograniczeń rozwój języka dźwiękowego. W skrajnych przypadkach muzyka mogła nawet posiadać swoją własną autonomię i całkowicie oderwać się od akcji scenicznej. 

 

Cardillac,Antwerpia 2

 

Jeśli chodzi o partyturę Cardillaca to składa się ona z serii osiemnastu numerów, z których każdy stanowi niezależną formę muzyczną i zostaje opatrzony odpowiednim tytułem (aria, Lied, pantomima, arioso, duet, kwartet w formie podwójnego kanonu, wariacje, passacaglia). Każda z tych form charakteryzuje się językiem muzycznym o symfonicznej proweniencji, każda jest też bezpośrednio powiązana z konkretną sytuacją dramatyczną, co nieco łagodzi wzmiankowane powyżej założenia.

 

Cardillac,Antwerpia 3

 

Wreszcie trzeba jeszcze podkreślić, że w swoich wyborach estetycznych Hindemith zbliżył się tutaj do zrodzonego po 1918 roku ruchu „Neue Sachlichkeit” (Nowa obiektywność), dążącego do zastąpienia ekspresjonizmu, patosu i sentymentalizmu bardziej „obiektywnym” podejściem do rzeczywistości. Po prapremierze w 1926 roku rzeczona opera cieszyła się w Niemczech dużą popularnością, aż do momentu, kiedy naziści zaliczyli ją do „Entartete Musik”, czyli „Muzyki zdegenerowanej”. Dzisiaj pojawia się ona na scenie niezmiernie rzadko i wciąż jeszcze pozostaje dla szerszej rzeszy melomanów pozycją nieznaną.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART