GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJak uwodzi się na scenie własnego męża
Strona 3 z 4
Aliści, za drugim pojawieniem się, w zuchwałej pieśni Tra la, la, la, la, la, la, la, coupe-moi, brûle-moi, stanowiącej odpowiedź na indagacje porucznika Zunigi po wszczętej przez nią bójce, artystka za pomocą barwy wydobyła całą gamę subtelnych odcieni wyrazowych. Z kolei następującej potem seguidilli Près des remparts de Séville w pełni nadała zwodzicielską moc, której, jak się okaże, fatalnemu dla siebie oddziaływaniu nie będzie w stanie oprzeć się Don José.
Będziemy zatem mieli do czynienia w pełnym tego słowa znaczeniu z aktorstwem wokalnym, potrafiącym za pomocą głosu stworzyć wielowymiarowy portret postaci. Jedynie może w wymagającej arii „z kartami” En vain, pour éviter les réponses amères zabrakło wystarczającej dozy ekspresji, by można było odczuć zawartą w niej grozę, co powinno przejawić się w operowaniu ciemną, altową barwą głosu. W tym dramacie namiętności i zazdrości, najbardziej bezbarwnie z całej czwórki rozgrywających, których zetknął ze sobą okrutny los, wypadł toreador Escamillo w ujęciu rosyjskiego basa Aleksandra Winogradowa, mimo że jego partia faktycznie przeznaczona jest na baryton. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |