GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Faust” Gounoda w Opéra Royal de Wallonie - Liège
Strona 5 z 6
Te wszystkie odsłony, eksponujące też intrygująco skrojone i utrzymane w będącej nośnikiem treści kolorystyce stroje, oraz konsekwentnie prowadzona i utrzymująca uwagę publiczności w ciągłym napięciu narracja sceniczna, wspomagana efektownie skontrastowanym oświetleniem, składają się na zniewalającą i pasjonującą wizję, która ukazuje pozornie świetnie już wszystkim znaną operę w zupełnie nowej i otwierającej nieprzeczuwane wcześniej tropy interpretacyjne perspektywie.
Jej zbudowanie nie byłoby możliwe bez udziału starannie dobranej i świetnie się rozumiejącej obsady wykonawczej. Sopranistka Anne-Catherine Gilet jako Małgorzata dopisuje po raz kolejny do swojego bogatego dorobku artystycznego wielką rolę z repertuaru francuskiego, wzruszając szczerą czułością, wysublimowaną wrażliwością i szeroką gamą emocji w balladzie Il était un roi de Thulé czy przednim aktorstwem w znanej arii klejnotów: Ah! Je ris de me voir si belle.
Jej bohaterka przekonuje swobodą i naturalnością, umiejętnością oscylowania pomiędzy desperacją i miłością, a także - co ważne - brakiem choćby cienia pretensjonalności czy nadmiaru afektacji, jak to się często w tym emploi zdarza. U jej boku mezzosopranistka Angélique Noldus w roli Marty nie jest już czcigodną i podstarzała matroną, lecz szukającą jeszcze mocnych wrażeń i uwodzącą Mefista swoim seksapilem pełnokrwistą kobietą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |