GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Faust” Gounoda w Opéra Royal de Wallonie - Liège
Strona 3 z 6
Cała ta narracja prowadzona jest w scenografii ograniczonej do zamykających pudło sceniczne czarnych ścian i umieszczonego centralnie ogromnego pierścienia. Ten ostatni, fascynująco wykorzystywany przez reżysera element - w środku którego znajdują się dwa białe i nigdy się nie stykające drzewa - otwiera widza na wielowymiarową interpretację, zachęcając go do abstrakcyjnej, filozoficznej i transcendentalnej medytacji.
Perspektywa monumentalnego, obracającego się wokół własnej osi, podnoszonego lub opuszczanego niemalże do poziomu sceny koła-pierścienia, tej wypełniającej całą przestrzeń czarnej struktury, sugeruje bowiem nieskończoną mnogość symbolicznych znaczeń.
Definiuje zamknięty świat materialny Fausta i zapowiada duchową perspektywę zbawienia Małgorzaty, przywołuje nieustannie się odnawiający cykl życia i nieuchronny upływ czasu, nasuwa skojarzenia z następstwem pór roku oraz ruchem gwiazd i planet. Obniżający się nad głowami bohaterów pierścień symbolizuje też ich uwięzienie w niespełnionych uczuciach i pragnieniach, zaś unosząc się do pozycji pionowej może zwracać naszą uwagę na relacje człowieka z Bogiem, z jego Stwórcą, odnosić się do funkcjonującej w żydowsko-chrześcijańskiej tradycji idei zawarcia przez Boga Nowego Przymierza z ludźmi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |