opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




18 sierpień 2019       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-228.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-44.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

20 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Lukrecja Borgia” Donizettiego w Théâtre du Capitole w Tuluzie

I tak oto na scenie pojawiają się grzeszna, wszak dążąca do odkupienia swych win matka (Lukrecja), jej egzaltowany syn (Gennaro) i zazdrosny mąż (Alfonoso). To na styku relacji pomiędzy tą trójką protagonistów rodzi się liryczna ekspresja omawianego dzieła, którą w swojej skromnej pod względem wizualnym inscenizacji potrafił zręcznie wykorzystać hiszpański reżyser Emilio Sagi. Jego urzekająca teatralną inwencją i pozbawiona wszelkich odniesień czasowych wizja osadzona jest w scenografii Llorença Corbelli, której podstawą są przesuwające się po czarnej powierzchni sceny lub zjeżdżające z góry plansze, lustra i żyrandole.

 

Lukrecja Borgia,Tuluza 4

 

W zależności od tego czy są one ze sobą łączone w jakąś konstrukcyjną całość, czy odpowiednio rozsuwane, widz przenosi się w ciągle na nowo kreowane miejsca akcji. Co ważne, w owych gładkich ściankach, lustrach i lśniącej podłodze odbijają się świetlne wiązki, co pozwala odpowiedzialnemu za reżyserię świetlną Eduardo Bravo prowadzić hipnotyczno-magiczną grę utrzymanych w biało-czarnych odcieniach półcieni, przebłysków, widm, zarysów.

 

Lukrecja Borgia,Tuluza 5

 

Niezwykle tajemniczo i groźnie wyglądają na przykład zwielokrotnione załamania refleksów płomieni łuczyw, niesionych przez pałacową służbę lub oddział zbirów. Enigmatyczny i wręcz metafizyczny klimat emanuje też z odsłony, podczas której w oddali ukazuje się zatopiona we mgle i powoli się przesuwająca głowa smoka, okazująca się po dłuższej chwili być dziobem gondoli. Przybywa nią zamaskowana niewiasta (w rzeczywistości Lukrecja), która po dobiciu do brzegu pochyla się nad śpiącym młodzieńcem (Gennaro) i wzdycha z zachwytu śpiewając swą pierwszą arię Tranquillo ei posa – Com’e bello


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART