GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 6 z 19
Lubi Pani dzielić się swoim doświadczeniem? Uczenie sprawia Pani przyjemność?
To trudne pytanie. Lubię, kiedy dostrzegam, że młody człowiek ma rzeczywiście pasję, jest niemal szalony na punkcie śpiewu. Silne motywacje, wydają mi się nieodzowne, wówczas artysta jest wytrwały, może wręcz być w stanie przenosić góry, aby dobrze śpiewać. W takich wypadkach, uczenie mnie interesuje. Zbyt często jednak, śpiewacy za mało nad sobą pracują, są zbyt roszczeniowi, biegają od jednego pedagoga do drugiego myśląc, że ktoś wejdzie w ich gardło i dokona tam cudu.
Można oczywiście w trakcie nauczania przekazać pewne zasady, pokazać pewne „chwyty”, ale źródłem sukcesu jest przede wszystkim żmudna codzienna praca. Młodzi śpiewacy nie zawsze chcą o tym słyszeć, potrafią być uwiedzeni reklamą, wspaniałym życiem śpiewaków-celebrytów, którzy nie zawsze przecież reprezentują najwyższy poziom. Młodzież nie zdeterminowana do ciężkiej pracy bywa rozproszona, zdezorientowana, nie wie po prostu co ma robić. Kiedy jednak widzę, że ktoś jest „szalony”, wiem, że coś ze swoim talentem zrobi, że coś z tego będzie!
Jednak maestro Rodolfo Celletti, u którego doskonaliła Pani technikę wokalną, również nie miał doświadczenia scenicznego, jeśli chodzi o śpiewanie.
Ale Celletti też był wspaniałym muzykiem, miał intuicję do wyszukiwania autentycznych talentów, uczył się śpiewu i interpretacji a jego nauczycielami byli tak wielcy śpiewacy jak Tito Schippa i Giacomo Lauri-Volpi, Beniamino Gigli, czy Magda Olivero, Miał piękny głos, był tenorem lirycznym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |