GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 4 z 19
Czy sama taka intuicja jednak wystarczy? Bez znajomości zawodu w praktyce? I czy trzeba być śpiewakiem, żeby dobrze uczyć śpiewu?
Nauka śpiewu jest nauką rzemiosła. Na dojrzewanie, krzepnięcie i kształtowanie artysty wpływa wiele czynników. Jeżeli ktoś nie stał na scenie, nie ma doświadczenia, nie nawdychał się kurzu estrady, nie współpracował z kolegami, dyrygentami, reżyserami, oświetleniowcami, nie czuł reakcji publiczności, nie zyska pełni w swoim zawodzie. By stanąć na scenie, należy się przygotować muzycznie i psychologicznie, uczyć się partii, pojąć, jak to się robi, uporać się ze stresem etc,. Wracając do problemu nauczania i kwestii, czy śpiewak jest zawsze dobrym pedagogiem, należy podkreślić, że tylko niektórzy, jak we wszystkich dziedzinach, mają talent oraz – co może równie ważne – cierpliwość do przekazywania wiedzy. Nauka śpiewu, to sprawa niesłychanie delikatna. Pomiędzy pedagogiem, który był w karierze scenicznej, a tym, który być może posiada jakąś wiedzę, li tylko teoretyczną i prawie nigdy nie śpiewał, albo zaśpiewał kilka koncertów, bezwzględnie to ten pierwszy daje, jakby to powiedzieć, „większe gwarancje”. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |