GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSimon Rattle: pomiędzy chłodem a żarliwością
Strona 4 z 4
Wydobył także w partii pierwszych skrzypiec nawiązania do Wagnera, uważanego przez Brucknera za mistrza, a konkretnie przebijający się spomiędzy nich motyw z Cieplarni (Im Treibhaus), pieśni z cyklu Wesendonck-Lieder, wykorzystany następnie jako temat tęsknoty umierającego, tytułowego Tristana z dramatu muzycznego tamtego kompozytora.
W całości dyrygent zadbał też o ukazanie spójności materiału tematycznego, z wybijającym się ostinato wiolonczel, umieszczonych w głębi estrady, za perkusją i blachą. Zrazu odczuwałem pewien zawód repertuarowy, że kapelmistrz, zasłużony dla rozpropagowania na świecie muzyki Karola Szymanowskiego (w 1999 roku otrzymał Nagrodę im. Karola Szymanowskiego, do której miałem honor zgłosić jego kandydaturę), nie umieścił w programie koncertu londyńskich symfoników ani jednej kompozycji tego autora, choćby symbolicznie, na przykład Uwertury koncertowej E-dur.
Ostatecznie jednak zrekompensował to Tańcami góralskimi z Halki Moniuszki, zagranymi na bis z takim wigorem, że wydaje się, iż ci angielscy muzycy, gdyby przyszło im wykonać Orawę Wojciecha Kilara, nie mieliby najmniejszego problemu ze wzniesieniem na koniec okrzyku Hej, w przeciwieństwie do swoich rodaków, Akademików St. Martin in the Fields! Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |