GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBoska Adriana Netrebko z MET
Strona 3 z 4
Powierzchowność na pewno nie predestynuje Anity Rachvelishvili do roli Księżny de Bouillon, mimo wspaniałego głosu - dramatycznego mezzosopranu o rozległym wolumenie, nadającego jej partii wyjątkowo namiętnego wyrazu. A rzecz dotyczy, podobnie jak w przypadku Amneris w Aidzie Verdiego, kobiety owładniętej nieposkromioną zazdrością.
Pod względem scenicznym budziła we mnie skojarzenie z sytuacją z filmu Ernsta Marischki Sissi – losy cesarzowej, w którym na urządzone na część przybyłej pary cesarskiej Franciszka Józefa i jego małżonki galowe przedstawienie Nabuchodonozora w mediolańskiej La Scali miejscowa arystokracja wysyła w swoim zastępstwie stangretów, lokajów, kucharki i pokojówki. Poza tym nasunęło mi się rozwiązanie tej sytuacji rodem z Deszczowej piosenki, w której odrażająco brzmiący głos gwiazdy filmu niemego zastąpiono podłożonym przez dublerkę.
W tym przypadku można by postąpić na odwrót i powierzyć sceniczne odtworzenie roli aktorce o odpowiedniej aparycji, której głosu użyczyłaby zza kulis śpiewaczka. Zresztą coś takiego proponował Friedrich Nietzsche w odniesieniu do dramatów muzycznych Wagnera, by często nieporadnych śpiewaków ukryć w orkiestronie, a na scenę wprowadzić mimów, którzy uzewnętrznialiby przebieg akcji. Zarówno pod względem aktorskim, jak i wokalnym, świetnie się sprawdził Ambrogio Maestri jako inspicjent Michonnet, zaufany tytułowej bohaterki i bez wzajemności w niej zakochany. I w niczym nie przeszkadzała w tym przypadku monstrualna tusza artysty, a nawet czyniła postać bardziej wiarygodną i zarazem wzruszającą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |