GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWagnerowscy bohaterowie (20)
Strona 2 z 4
„Niebiosa splamione są krwią ludzi, gdy Walkirie śpiewają swą pieśń”. – to zdanie z Sagi o Njalu. Właśnie one stały się dla Ryszarda Wagnera pierwowzorem dziewięciu sióstr, służebnic Wotana. Osiem z nich pojawia się – jako grupa – dopiero w trzecim akcie Walkirii. Jedynie Brunhilda rozpoczyna swój długi sceniczny żywot już w pierwszym akcie tej części tetralogii.
Ich wejście poprzedza wyrazisty muzyczny motyw: „cwał Walkirii” pojawiający się we fragmencie już we wstępie do drugiego aktu. Jego pełne rozwinięcie mamy we wstępie do trzeciego aktu. To jeden z najpopularniejszych muzycznych i najczęściej wykorzystywanych fragmentów Pierścienia Nibelunga. Między innymi Francis Coppola wykorzystał go w swoim głośnym filmie Czas Apokalipsy.
Mimo, że do oglądania Walkirii zasiadamy najczęściej nazajutrz po przedstawieniu Złota Renu to musimy sobie zdać sprawę z tego, że pomiędzy ostatnią sceną Złota Renu, a pierwszym aktem Walkirii mija wiele lat. Przez ten czas Wotan nie pogodził się z faktem utraty złota. Mimo, że zdaje sobie sprawę, że posiadanie go, choćby na krótko, może doprowadzić do zguby nie tylko jego samego, ale również cały ród bogów zasiadających w Walhalli. Jednak nawet ta przerażająca perspektywa nie zniechęca go do zdobycia kruszcu, z którego Mime wykuł czarodziejski pierścień zapewniający nieograniczoną władzę nad światem! Ponieważ sam nie może odebrać Fafnerowi złota, decyduje się na zdobycie go okrężną drogą. Ma je dla niego zdobyć ktoś inny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |