opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 listopad 2018       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-28.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Mozart w WOK 336-159.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

28 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wywiad przed transmisją z MET

Biorąc pod uwagę tak różne okoliczności powstawania utworów, jakim językiem muzycznym się posługujesz?

 

Jeśli chodzi o język muzyczny to nie za bardzo się zastanawiam jak można by go określić, mogę jednak wskazać skąd się wywodzi. W moim odczuciu zakorzeniony jest w dwóch źródłach, o których już trochę wspomniałem – amerykańskiej tradycji minimalizmu w muzyce, czyli Reich, Glass i wczesny okres Adamsa oraz angielska muzyka chóralna z XV-XVII wieku. Oczywiście są tam zapewne i inne wpływy, ale to są dwa najważniejsze segmenty, do których się odnoszę niezależnie od tego co komponuję. Prawdę mówiąc zawsze starałem się unikać nadawania swojej muzyce jakiejkolwiek etykietki… Uważam, że taka taksonomia przydatna jest tylko wtedy, gdy jakieś zwierzę już nie żyje i w muzeum obok niego wbija się szpilką tabliczkę „post-minimalizm” albo „totalizm”. 

 

Marnie,MET 2

 

Słuchacze i widzowie w Wielkiej Brytanii mogli już poznać ciebie i twoje dzieła. W roku 2011 w English National Opera została wystawiona twoja pierwsza duża opera „Two Boys”, z kolei podczas BBC Proms w 2012 roku National Youth Orchestra of Great Britain zaprezentowała utwór „Gait”. Jaki twoim zdaniem obie te realizacje miały wpływ na dalszą karierę zawodową?

 

Oczywiście bardzo duży! Ale jest też sporo mniejszych rzeczy, które są równie ważne. Wydaje mi się, że praca z wieloma małymi zespołami w Wielkiej Brytanii w rzeczywistości sprawiła, że większe dzieła zyskały na rozgłosie i nabrały większego znaczenia. Pod tym względem podobała mi się długotrwała współpraca z Orkiestrą Aurora, z Britten Sinfonia, z różnymi chórami w Cambridge, z Wigmore Hall. Warto też podkreślić, że dzieła operowe i symfoniczne choć są w swojej istocie potężne, powinny być traktowane z taką samą dbałością i znaczeniem, jak utwór na lutnię solo lub głos z fortepianem.

 

Teraz premiera twojej drugiej dużej opery jest transmitowana na cały świat z jednego z najważniejszych teatrów operowych na świecie – Metropolitan Opera. Czego spodziewasz się po tej realizacji, albo raczej – jak może to wpłynąć na dalszą twoją karierę?


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART