opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-108.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Mozart w WOK 329-185.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Papiez 131-192.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

87 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wywiad przed transmisją z MET

Wiem, że jako chłopiec śpiewałeś w chórze kościelnym, czy to także znalazło odbicie w twojej późniejszej twórczości?

 

I to nawet bardzo duży. Wydaje mi się, że tak naprawdę moją emocjonalną i estetyczną bazą jest właśnie wczesna angielska muzyka chóralna – od XV do XVII wieku. Jest w niej potężna opozycja względem narracji muzyki romantycznej, niesamowite poczucie pracy zespołowej, równowaga pomiędzy głosami… Nie ma w niej zagarniania głównej linii melodycznej przez pierwsze skrzypce, melodie się przenikają przez wszystkie głosy.

 

Marnie,MET 1

 

Jednak twoje zainteresowania muzyczne nie ograniczają się tylko do muzyki klasycznej, współpracowałeś z Björk, Grizzly Bears…

 

To prawda. Myślę jednak, że dotyczy to wielu kompozytorów w mniej więcej moim wieku. W przeważającej części żyjemy w realnym świecie, a muzyka nieklasyczna jest wszędzie. Nie można więc jej nie zauważać, to ona w znacznej mierze definiuje osobowość i sposób bycia naszych znajomych, rówieśników i kolegów.

 

Twoje pierwsze kompozycje to jednak nie opery, wśród kilkudziesięciu utworów, które do tej pory skomponowałeś są dzieła chóralne, instrumentalne, fortepianowe czy na głos solowy. Jak wyglądała i wygląda nadal twoja droga twórcza?

 

Lubię kombinację projektów – dużych i małych, powstających przy współudziale różnych twórców... Miałem dużo szczęścia, ponieważ tak naprawdę nigdy nie musiałem zabiegać o żaden z nich i często dostawałem zamówienia z zewnątrz. Zawsze też lubiłem komponować dla moich przyjaciół. Dla nich zazwyczaj piszę mniejsze utwory na dwa lub trzy instrumenty i elektronikę. Jakiś czas temu, podczas Festiwalu Sacrum Profanum w Krakowie, zrealizowaliśmy duży projekt, po którym wręcz posypały się poważne zlecenia od nieznanych mi wcześniej osób.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART