GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMarszałek i jego wróżbita
Strona 2 z 2
Wystarczyłby sam wybór piosenek, które towarzyszyły wydarzeniom i nastrojom, tutaj jednak pomieszano utwory lekkie z ciężkimi, klasykę z rozrywką, groch z kapustą. Tragedia zawarta w arii z III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego nieźle śpiewanej przez Dorotę Wójcik sąsiadowała z banalną piosenką Cała sala śpiewa z nami w dosyć tandetnym wykonaniu.
Pojawił się ołtarz i procesja z monstrancją, dzieci sypiące płatki róży i rekonstrukcja uroczystego nabożeństwa, coś jak happening Artura Żmijewskiego, który uznano za pusty gest, jałową i nieudaną prowokację, tutaj miała być ilustracją religijnego wzmożenia Polaków.
W rezultacie długi, trzyczęściowy spektakl, okazał się ciastem z zakalcem, tym bardziej, że wróżby Ossowieckiego były raczej średniej jakości, nawet jak na standardy swojej epoki. Agnieszka Makówka ucharakteryzowana na Zulę Pogorzelską górowała nad „z bożej łaski” piosenkarzami, dyrygent części popowej Aleksander Maliszewski kończył każdy utwór podskokiem, ale pełniący rolę konferansjera nie potrafił zachęcić premierowej publiczności do wielkich owacji, do wspólnego śpiewania i wybijania rytmu klaskaniem. Żenada. Kilka utworów poważniejszych pod dyrekcją Michała Kocimskiego nie mogło zatrzeć tego wrażenia. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |