opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




24 czerwiec 2019       


Wydarzenia

  • Papiez 131-169.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • Manru 669-136.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

32 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Moc głosu i jego uwodzicielskość – „Samson i Dalila” z MET

Do rodzimej tradycji nawiązuje natomiast ujęcie partii biblijnej kusicielki, albowiem francuscy kompozytorzy z upodobaniem obsadzali swoje bohaterki (Carmen, Mignon i właśnie Dalila), będące postaciami o silnej osobowości, a zarazem niejednoznacznymi moralnie, najczęściej o cechach femme fatale, a wiec sprowadzającej nieszczęście na zakochanego w niej mężczyznę, przez śpiewaczki dysponujące o wiele bardziej zjawiskową odmianą głosu jakim jest dramatyczny mezzosopran o znacznej rozpiętości, od zmysłowego tembru altowego w dole po metalicznie brzmiące wysokie tony o srebrzystym zabarwieniu w górze.

 

Samson i Dalila,MET 11

 

Wcielająca się w tę rolę Elīna Garanča jest raczej kontraltem, inaczej zwanym mezzosopranem koloraturowym, predestynowanym bardziej do ozdobnego i wirtuozowskiego stylu włoskiego belcanta. Brakowało mi u niej w niskim rejestrze pożądanej ciemnej barwy, z kolei góra skali w dynamice forte brzmiała w sposób nieco wysilony, choć w arii Printemps qui commence z pierwszego aktu, przy zastosowaniu piana, traciła na ostrości i odznaczała się znaczną kulturą wokalną.

 

Samson i Dalila,MET 12

 

Bezsprzecznie ten wieczór należał przede wszystkim do Roberta Alagni. Jego głos okrzepł, choć z natury jest to raczej tenor lirico spinto. Artysta ustabilizował ponadto intonację, której precyzja pozostawiała dawniej nieco do życzenia. Jak zawsze mocną jego stroną jest nienaganna dykcja. Wszystko to pozwoliło mu skupić się stronie interpretacyjnej. A zatem po bardziej dramatyczny diapazon sięgał w otwierającym operę monologu C'est la voix du seigneur qui parle par ma bouchei scenach zespołowych, a liryczny odcień dominował w duetach z Dalilą. Na marginesie warto zauważyć, że za sprawą małżeństwa z Aleksandrą Kurzak i głęboko przeżywanego ojcostwa zdaje się on odczuwać znaczny związek emocjonalny z Polską, skoro w trakcie wypełniających zmiany dekoracji rozmów kuluarowych w pierwszej kolejności pozdrowił widzów z naszego kraju, a dopiero potem zreflektował się i przypomniał sobie o swoich francuskich rodakach.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART