GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Aida” z MET, albo tyrania symetrii
Strona 3 z 3
Może nie był to koncert najpiękniejszych głosów, ale bardzo sprawnych wokalnie. Najmocniejszą stroną tej obsady była Anna Netrebko, która bardzo wysubtelniła swoje środki wyrazu, operując rozległym zasobem odcieni dynamicznych, w tym efektem fil di voce, czyli ściszania siły śpiewu, a także różnicując barwę w zależności od charakteru uczuć, którym daje upust odtwarzana przez nią postać.
Skądinąd koloratura nigdy nie była jej najmocniejszą stroną, a zatem lepiej odnajduje się w partiach dramatycznych. Szczególnie aria Powróć zwycięzcą! (Ritorna vincitor!) z I aktu odznaczała się siłą ekspresji, nic nie tracąc przy tym na kulturze śpiewu.
Drugim bohaterem wieczoru był hawajski baryton Quinn Kesley jako Amonatro. Dysponuje on nośnym barytonem o szerokim wolumenie, a więc w pełni odpowiadającym potrzebom verdiowskiej partytury, wymagającej w przypadku tego rodzaju głosów stosownej gęstości, określanej mianem „robusto”. W połączeniu z egzotyczną i nieco demoniczną urodą artysta ten posiada odpowiednie warunki, by w pełni uwiarygodnić postać bezwzględnego władcy Etiopów, nie wahającego się cynicznie wykorzystać swoją córkę dla osiągnięcia zamierzonych celów i wpisującego się w ten sposób w galerię fatalnych ojców z oper Verdiego, przyczyniających się do nieszczęścia i tragedii swych dzieci. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |