opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




23 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-116.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Turandot 23-313.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

46 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Aida” z MET, albo tyrania symetrii

Interesującym zabiegiem związanym z transmisją było natomiast umieszczenie kamer pionowo nad sceną i filmowanie z góry wielkich scen zespołowych, w tym Marsza triumfalnego w II akcie, przy okazji tuszujące nieustanne krążenie tych samych statystów. Do pewnego stopnia obsadę przedstawienia określić można jako „radziecką”. Dotyczy to nie tyle wieku wykonawców i ich przynależności państwowej, ile ich pochodzenia z krajów, które wyłoniły się po rozpadzie tamtego imperium.

 

 Aida,MET 4

 

Mamy więc troje Rosjan: Annę Netrebko jako tytułową Aidę, Dmitrija Belosselskiy'ego w partii Arcykapłana Ramfisa oraz Arsenija Jakowlewa w epizodycznej roli Posłańca. A nawet czworo, jeśli doliczyć do tego grona łotewskiego Rosjanina, czyli Aleksandra Antonenkę jako Radamesa. Uzupełnia tę grupę Gruzinka Anita Rachvelishvili w partii Amneris.

 

 Aida,MET 3

 

Większość z tych śpiewaków należy do wagi ciężkiej. Aleksandrs Antoneko pod względem postury i aparycji to typowy dawny heldentenor czyli tenor bohaterski, choć wokalnie jego głos w górze skali brzmi nieco anemicznie w stosunku do pozostałych rejestrów. Poza tym w arii Boska Aido (Celeste Aida) dawały znać o sobie pewne problemy natury emisyjnej, ale pamiętać należy, że Verdi, umieszczając ją zaraz na początku, nie daje się śpiewakowi wystarczająco rozśpiewać. Również Anita Rachvelishvili stopniowo odnajdywała się w swojej partii, pełnię wokalnej formy uzyskując pod koniec przedstawienia, w wielkiej scenie z IV aktu wywierając znaczne wrażenie dramatycznym tembrem swego mezzosopranu.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART