GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Aida” z MET, albo tyrania symetrii
Strona 1 z 3
Na inaugurację nowego sezonu transmisji kinowych sobotnich poranków z nowojorskiej Metropolitan Opera wybrano Aidę Giuseppe Verdiego (obejrzana 6 października w krakowskim kinie Kijów, należącym do sieci Apollo Film). Jest to tradycyjna inscenizacja „egipska” z monumentalnymi dekoracjami w stylu rzeźb ze skalnych świątyń oraz motywami malarskimi zaczerpniętymi z piramid, a także zapalonymi zniczami w scenie sądu kapłanów nad Radamesem.
A zatem widowisko w reżyserii Sonji Frisell obliczone jest przede wszystkim na olśnienie mniej wyrobionego widza wystawnością i przepychem. Odnosi się to również do kostiumów Dady Saligeri, a zwłaszcza Amneris, przywodzący bardziej strój wojowników z opery pekińskiej cingcü. Przede wszystkim jednak inscenizacją rządzi zasada wszechwładnej symetrii, odnosząca się zarówno do scenografii autorstwa Gianniego Quaranty, jak i układów postaci i ruchu scenicznego Aleksieja Ratmanskiego. Panuje w tym względzie bezwzględna regularność, nadająca światu przedstawionemu nieludzkie cechy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |