GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFrancuskie słoiki
Strona 2 z 2
Wszystko to opowiedziane w ciągu 137 minut, czyli przez ponad dwie godziny. Główny bohater Etienne studiuje reżyserię filmową na Sorbonie, ale jego własne próby artystyczne z trudem usiłują się wykluć ze skorupki wyobraźni. Etienne, który ma dosyć wyrafinowany gust – słucha głównie muzyki Bacha – mierzy bardzo wysoko, ale nie ma śmiałości pokazania swoich ambicji, zbyt mocno daje się uwieść hurra-autoprezentacjom swoich kolegów.
To w sumie kliniczny przykład rozterek dojrzewających artystów, którzy oczywiście część swej energii poświęcają różnym miłościom i miłostkom. Wszystko traktują dość romantycznie, choć film jest skrajnie daleki od tzw. komedii romantycznej. Mamy tutaj kilka typów adeptów sztuki filmowej. Jest przyjaciel Etienne – Jean-Noël i jest Mathias. Z żadnego z nich nie urodzi się nowy Bergman ani Bunuel. Co ciekawe – Etienne i Jean-Noël potrafią coś niecoś zagrać na pianinie. To m.in. fragment Symfonii Gustava Mahlera użyty w filmie Śmierć w Wenecji. Jean Noël gra też i śpiewa jedną z piosenek Erica Satie. Film w reżyserii i według scenariusza Jean-Paul Civeyraca odniósł pewien sukces na Festiwalu w Berlinie, prezentuje wysoki poziom intelektualny, jest też dobrze zdokumentowany psychologicznie. A poza tym – Bach na fortepianie, wiolonczeli i z orkiestrą, Satie i Mahler. Coś dla smakoszy.
Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |