GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFrancuskie słoiki
Strona 1 z 2
Tytuł filmu w Polsce jest mylący, bo Z perspektywy Paryża ma się nijak do tytułu oryginalnego Mes provinciales (moje prowincjałki, a może prowincjusze), który jest nawiązaniem do utworu Les provinciales (Prowincjałki) Blaise’a Pascala. Książka Pascala i zawarte w niej myśli grają tutaj pewną rolę, ale to i tak nie uratuje filmu pod względem frekwencji.
Nawet niektórzy bywalcy kin studyjnych „nie wyrabiają” i powolutku opuszczają salę, zwłaszcza, że obraz cechuje się bardzo wolną narracją, jest czarno-biały, dość posępny, rzewny i refleksyjny, a dodatkowo muzyka w nim użyta zalicza się wyłącznie do tzw. klasyki. Wracając do tytułu polskiego, nie chodzi tutaj o perspektywę Paryżan, ale właśnie odwrotnie, o wejście w świat francuskiej stolicy kulturalnej przez ludzi z prowincji, a więc mówiąc po naszemu przez „słoiki”. Są to młodzi ludzie, którzy do Paryża przyjeżdżają na studia, wynajmują jakieś skromne mieszkania, często na spółkę z inną osobą i zaczynają korzystać z życia. Nic specjalnego się nie dzieje, bardziej istotne od prac studenckich wydają się wieczorne imprezy, na których młodzi adepci różnych sztuk dyskutują między sobą na bardzo poważne tematy, są pełni wiary we własne siły, ale ta wiara co jakiś czas rozwiewa się z pierwszymi niepowodzeniami i wtedy przychodzi kompletna niewiara, depresja, beznadzieja. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |