opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 listopad 2018       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

30 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Giulio Cesare in Egitto” Georga Friedricha Haendla w Teatrze Wielkim w Poznaniu

Zastąpili ich kontratenorzy. Ten typ głosu, w istocie FALSET u pełnowartościowych mężczyzn, znany był w muzyce dawnej głównie w angielskich parafiach i służył do wykonywania muzyki sakralnej. Henryk VIII zerwał z Rzymem i kastracją.

 

Julius Cezar,TW Poznan 3

 

W poznańskim koncercie byli oczywiście kontratenorzy. Wszystkich podziwiałem, że tak długo wytrzymują śpiewając falsetem. Towarzysząca mi na widowni pani profesor (belwederska) śpiewu twierdziła, że wszyscy śpiewają nieprawidłową emisją poza Rafałem Tomkiewiczem (Tolomeo czyli Ptolemeusz). Kacper Szelążek (Cezar) miał najwięcej do zaśpiewania i abstrahując od uwag uczonej Pani Profesor, podobał mi się. Panie na szczęście były obsadzone przez panie, chociaż niezupełnie szczęśliwie.

 

Julius Cezar,TW Poznan 4

 

Christie Cook z Nowej Zelandii jako Cornelia  brzmiała naprawdę egzotycznie ze swoim blaszanym niecosopranem (to nie przesłowienie, bo nie wiem, czy to był sopran, czy mezzosopran). W partii Kleopatry Anna Gorbachyova zaczęła niezbyt szczęśliwie, ale z każdą kolejną arią jej głos brzmiał lepiej i w sumie był to największy sukces wokalny koncertu. Ciepły, dźwięczny i o ładnej barwie sopran liryczny. Annie Fredriksson jako Sesto była w tym gronie nietypowa, bo kobieta wykonała partię młodego mężczyzny. I była bardzo dobra. Mniejsze partie były obsadzone zadowalająco. W sumie: warto było. Wiemy po co słuchać (bądź nie słuchać) oper Haendla. I po co nie warto ich wystawiać w formie przedstawień. Bo to jednak nudy. Oczywiście wielu się obrazi, ale ta nuda to tylko moje osobiste wrażenie i z pewnością odosobnione zdanie. Podziwiam tych, co kochają opery Haendla. Ja nie mogę. Trudno. Wolę Pucciniego. 

                                                                              Piotr Nędzyński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART