GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości39. Festival d’Ambronay (trzeci weekend)
Strona 6 z 8
Paradoksalnie najciekawiej i najbardziej wnikliwie wypadł Koncert na violę d’amore i lutnię d-moll Vivaldiego (Mariia Krestinkaia i Luca Pianca) bez udziału Sinkovsky’ego. Ogólnie rzecz ujmując całość tego występu bardziej jednak przypominała show jednego bohatera niż festiwalowy koncert, a Rosjanin okazał się ostatecznie lepszym skrzypkiem niż śpiewakiem.
Zupełnie inny nastrój miało spotkanie z Voces Suaves, zespołem składającym się z dziewiątki wokalistów, związanych ze Schola Cantorum w Bazylei, założonym w 2012 roku przez Tobiasa Wicky. Jego program składał się z trzech noszących wymowne tytuły części: „Natura i dialog miłosny”, „Cierpienia pożegnania” oraz „Amarilli i inne pasterki”.
Stały się one pretekstem do przedstawienia utworów takich kompozytorów jak Monteverdi, John Wilbye, Heinrich Schütz, Giaches de Wert, Thomas Morley, Cipriano de Rore, Leonhard Lechner, John Dowland, Thomas Weelkes czy Luca Marenzio. Emanowały one miłosną namiętnością, tęsknymi westchnieniami i żałosnymi skargami, wzmacnianymi niekiedy dźwiękami lutni lub chitarrone, których struny delikatnie poruszał Ori Harmelin. Niezapomnianych przeżyć duchowych dostarczył jednak przede wszystkim koncert lub raczej religijna ceremonia, podczas której sześcioro wokalistów ze słynnego zespołu Les Arts Florissants wykonało pod dyrekcją angielskiego tenora Paula Agnew Répons de Ténèbres pour le Jeudi Saint Carlo Gesualdo. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |