opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Fenice 612-29.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

65 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

39. Festival d’Ambronay (trzeci weekend)

Z kolei partie wokalne przyjmują w niej na ogół charakter wirtuozowski, szczególnie w odcinkach solowych. Te wszystkie cechy pojawiły się już w wykonanej na wstępie Mszy e-moll oraz Dixit Dominusd-moll. Natomiast Magnificat concertato pozwoliło się zachwycić wirtuozowską partią solową sopranu, delikatnością arii tenorowej oraz rozbudowanym i majestatycznym finałem. Jednak największe wrażenie wywarła zaprezentowana przy znacznie wygaszonym oświetleniu interpretacja Requiem (Missa pro defunctis) na dwa chóry, której festiwalowi goście wysłuchali w niezwykłym skupieniu. Leonardo Garcii Alarcónowi udało się tu ukazać zaskakującą syntezę archaicznych stylów z gestami muzycznymi iście barokowej proweniencji. Dyrygent wykreował atmosferę nasyconą ogromną ekspresją, a zarazem potrafił uwydatniać przykuwające uwagę delikatne dysonanse. 

Festival d'Ambronay 2018 9

Należy tylko sobie jeszcze życzyć, aby te pozostające w cieniu zapomnienia utwory odnalazły drogę do kolejnych wykonań koncertowych, gdyż naprawdę w pełni na to zasługują. Na pewno dobrze się stało, że ich rejestracji dokonała stacja radiowa France Musique. Diametralnie odmienny charakter miał koncert, którego głównym bohaterem był rosyjski skrzypek, kontratenor i jednocześnie dyrygent Dmitry Sinkovsky. Wystąpił on w towarzystwie złożonego prawie całkowicie z rosyjskich instrumentalistów zespołu La Voce Strumentale, do którego dołączył bardzo ceniony włoski lutnista Luca Pianca. Program pierwszej części koncertu zawierał Koncert na troje skrzypiec F-dur Telemanna, Concerto grosso „Il Pianto d’Arianna” Pietro Locatelliego oraz Koncert skrzypcowy A-dur Jana Sebastiana Bacha, zaś część drugą otworzył Koncert skrzypcowy e-moll „Il Favorito” Vivaldiego. Te wszystkie utwory zostały przez Sinkovsky’ego wykonane z niebywałą, niekiedy wręcz nadmierną żywiołowością, polotem i rzadko spotykanym zaangażowaniem. Skrzypek dwoił się i troił, krążył po całej estradzie, przeskakiwał od pulpitu do pulpitu i wciągał w ten swoisty teatr muzyczny swoich partnerów. Dużo satysfakcji sprawiało wsłuchiwanie się w piękne, soczyste i ciepłe brzmienie instrumentu Sinkovsky’ego, który gra na pochodzących z 1675 roku skrzypcach Francesco Ruggeri. Problem polega jednak na tym, że posiadanie zabytkowego instrumentu nie zastąpi dogłębnej znajomości stylu barokowego, a takowej rzeczony artysta wyraźnie nie posiada. Dlatego jego nastawiona na powierzchowny efekt i czarowanie publiczności gra pozostawiła poczucie sporego niedosytu, choć trzeba przyznać, że uwiedzeni słuchacze chętnie ulegli wybujałemu temperamentowi skrzypka i zgotowali mu triumfalne przyjęcie. Emocjonalna temperatura sięgnęła zenitu szczególnie w momencie, kiedy Sinkovsky na zakończenie koncertu odłożył skrzypce i zaprezentował swój talent wokalny, śpiewając Nisi Dominus RV 608 Vivaldiego. I choć jego kontratenor brzmiał miejscami wyjątkowo subtelnie i pieścił ucho ciekawą barwą, to słaby wolumen powodował, iż w głębi nawy był już prawie niesłyszalny.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART