opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 952-426.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-325.jpg
  • Manru 669-136.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

87 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Istnieję, bo śpiewam

Od czasu określenia przez Wagnera Tristana i Izoldy mianem akcji, mimo że faktycznie są oni pozbawieni jej w tradycyjnym rozumieniu, ta oznacza głównie stany emocjonalne i mentalne postaci, odizolowanych od siebie niczym Leibnizowskie monady i z rzadka tylko wchodzących w rzeczywiste interakcje, albowiem są one raczej personifikacjami idei.

 

Siostra bogow 826-27

 

Stąd rudymentalny charakter kształtu scenicznego, zredukowanego do obrotowego pierścienia, na którym miejsce zajmują śpiewacy i na ogół tkwią na nim nieruchomo, mniej lub bardziej malowniczo upozowani, co odnosi się głównie do posągowej Ewy Biegas, oraz walcowatych pilastrów, otaczających półkoliście przestrzeń gry oraz zawieszonych z przodu zwiotczałych białych balonów, służących za ekran dla projekcji wideo. Dźwięki chóru (Polskiego Radia w Krakowie), niekiedy skandującego, a kiedy indziej szepcącego, dobiegają zza kulis i fizycznie pojawia się on dopiero w finałowym epilogu. 

 

Siostra bogow 826-38

 

Partytura Aleksandra Nowaka w warstwie instrumentalnej w wykonaniu Orkiestry Kameralnej miasta Tychów „Aukso” pod dyrekcją Marka Mosia operuje często efektem ostinato, któremu przeciwstawione są wolno rozwijające się bloki brzmieniowe, choć można też rozpoznać segmenty przypisane określonym postaciom, zwłaszcza Ereszkigal towarzyszy z jednej strony kantylenowe solo wiolonczelowe, z drugiej urywane dźwięki pierwszych skrzypiec. Poza tym kompozytor operuje umiarkowanie sonorystycznym językiem muzycznym, w którym znaczna rola przypada efektom szmerowym. Muzyka opery odznacza się znaczną sprawnością warsztatową, choć nie dostaje jej rozpoznawalności, a co za tym idzie autorskiego piętna stylistycznego. W przeciwieństwie do treści utworu, w jego przebiegu muzycznym zarysowują się dramatyczne kulminacje, związane z finałami trzech aktów, co uległo nieco zatarciu w prapremierowym przedstawieniu, granym attaca, a co za tym idzie odbywającym się bez przerw.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART