GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMały konkurs
Strona 2 z 4
Prawdopodobnie skala trudności z jakimi musieli się zmierzyć uczestnicy „małego konkursu Chopinowskiego” była większa niż podczas Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina w Warszawie, rozgrywanego co 5 lat, zwanego „Dużym Konkursem”. Wydaje się więc, że pojawienie się na konkursowym firmamencie imprezy jeszcze trudniejszej niż dotychczasowa może mieć także zdecydowany wpływ na „Duży Konkurs Chopinowski”, bo jego uczestnicy oraz laureaci od tej pory będą porównywani i zestawiani z „elitą małego konkursu”.
Pojawią się zapewne spekulacje, czy także na instrumentach historycznych „daliby radę” zaprezentować w pełni swoje talenty. Możliwe też jest uruchomienie nowej mody wykonawczej polegającej na dostosowaniu dynamiki, tempa i brzmienia podczas gry na instrumentach współczesnych do bardzo zróżnicowanych standardów uzyskiwanych na Konkursie Chopinowskim na Instrumentach Historycznych.
Jurorzy tej nowej imprezy konkursowej dokonali „Salomonowego rozstrzygnięcia”, bo do drugiej nagrody zakwalifikowali dwoje wykonawców, Japończyka Naruhiko Kawaguchi oraz jedyną kobietę w finale Aleksandrę Świgut. W ten sposób usatysfakcjonowali liczne grono wielbicieli talentu (i temperamentu) pianisty z Azji nie zaprzepaszczając osiągnięć uzdolnionej, bardzo konsekwentnej i wszechstronnej polskiej artystki. Co ciekawe Japończyk zaskarbił sobie uznanie i bezdyskusyjną przychylność kilku spośród radiowych komentatorów konkursu, którzy są, a przynajmniej powinni być bardzo fachowymi krytykami muzycznymi. Oni jeszcze przed decyzją Jury zdecydowanie opowiadali się za „wyższością” swojego kandydata. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |