GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości42. Innsbrucker Festwochen der Alten Musik
Strona 8 z 11
Pierwsze z nich to scenicza realizacja opery Francesco Cavalliego Apollo e Dafne (1640), z librettem Giovanniego Francesco Busenello, opowiadającej słynną historię miłosną w sposób zdecydowanie humorystyczny i zręcznie mieszającej rozmaite gatunki. Otóż drwiący z Kupidyna Apollo zostaje przezeń ugodzony strzałą miłości, co powoduje, że zakochuje się on w Dafne. Ta zaś, usiłując umknąć przed zalotnikiem, ulega przemianie w wawrzyn, stając się tym samym nieśmiertelną wybranką muzyków i poetów.
Główna intryga została wzbogacona dwoma równoległymi historiami miłosnymi: pomiędzy Kefalosem i Prokrisem oraz Tytonem i Aurorą, co dodatkowo uatrakcyjnia treść opery i wzbogaca ją pod względem muzycznym. Reżyserka Alessandra Premoli rozgrywa te sercowe perypetie w oszczędnie zaprojektowanych dekoracjach, zręcznie wykorzystując prowadzoną na jasnych tiulach grę cieni i proceder dublowania niektórych ról, co pozwala sugestywnie ukazać proces przemiany poszczególnych postaci.
Urok plastycznego wystroju całej realizacji wiele zawdzięcza pomysłowym kostiumom zaprojektowanym przez Marianę Fracasso. W ujmującej młodzieńczą spontanicznością i świeżością obsadzie wykonawczej wyróżnia się porywająca nieprzeciętną muzykalnością i subtelną grą aktorską Sara-Maria Saalmann w roli Dafne, której z powodzeniem kroku dotrzymuje śpiewający partię Apollona Rodrigo Sosa dal Pozzo. Pozytywne wrażenie pozostawia też udany występ Giulii Bolcato ucieleśniającej Kupidyna. Nie udało mi się natomiast posłuchać kreującej rolę Aurory i Nimfy Eléonore Pancrazi, którą problemy zdrowotne zmusiły do niemego budowania scenicznej postaci, podczas gdy jej partię śpiewała stojąca z boku sceny zastępczyni. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |