opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Mozart w WOK 336-273.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-126.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 454-239.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-81.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

90 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Chopin dla subtelnych i wytrwałych

Był to pewnie ukłon w stosunku do XIX-wiecznej konwencji zaprezentowanej dwa tygodnie wcześniej przez Alexeia Lubimova – członka Jury. Gdy do tego dołączymy ładnie zarysowany Polonez Kurpińskiego wyjdzie nam sylwetka artysty, którego słucha się z przyjemnością i nadzieją. Czy wśród uczestników II Etapu są równie interesujące osobowości? Zobaczymy wkrótce. Nadzieje budzi również polska pianistka Joanna Różewska, która do prezentacji Poloneza przedchopinowskiego wybrała słynne z tysięcznych opracowań Pożegnanie Ojczyzny Ogińskiego.

 

Aleksandra Swigut

 

Repertuar wykonała bardzo sprawnie i wrażliwie, nie przekraczając czerwonej linii alarmowej, gdy stare instrumenty zaczynają jęczeć i dzwonić. W grupie wrażliwców i nadwrażliwców znalazły się trzy panie z Polski. Agnieszka Porzuczek potrafiła w Polonezie Kurpińskiego uzyskać brzmienie delikatnej pozytywki na fortepianie Grafa, ale rozłożyła się na Bachu, bo po prostu zapomniała jak to leci. Potem były jeszcze dwie siostry Hajduk, które specjalizują się w grze na starych instrumentach.

 

Siying Qin

 

Starsza Katarzyna osiągała momentami barwę klawesynu, młodsza Anna eksperymentowała brzmieniami kilku modeli, z których Erard zgodnie z opinią większości wykonawców najbardziej przypomina współczesne instrumenty, a więc można na nim „śpiewać” Chopina.  To  jednak pianistce nie wychodziło. Wszystkie trzy panie nie przeszły jednak do II Etapu. W kwestii decyzji Jury komentatorzy Konkursu byli w zasadzie zgodni – wybrano 15 najlepszych z 30 rozpoczynających. Ale i tutaj zdarzały się wątpliwości. Np. Siying Qin, znakomitej pianistce z Chin, wytykano mocne uderzenia i nadmierną energię (myślę, że z tą energią jest świetna w muzyce Bartoka, Prokofiewa, ....).


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART