opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Turandot 23-556.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Mozart w WOK 329-310.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • La Fenice 68-88.jpg
  • Mozart w WOK 440-40.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Turandot 674-67a.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-69.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-318.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

56 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Muzyka w starym Krakowie wirtuozami stoi

Tym razem wszystkie wykonywane kompozycje prowadziły do Johanna Sebastiana Bacha i jego III Suity C-dur BWV 1009. Isserlis zagrał ją attacca, łącząc poszczególne ogniwa w nieprzerwane kontinuum. Zarazem wyraziła ona najpełniej intencje i uczucia, przeświecające jego występowi, zwłaszcza w nastrojowej, refleksyjnej Sarabandzie, która w tym przypadku nabrała wymowy modlitwy bez słów (w judaizmie nazywa się ona nigun), chwilami wręcz wyśpiewanej na cudownej wiolonczeli artysty.

 

Muzyka w Krakowie,Isserlis

 

W obrzędowości chasydzkiej ważną rolę odgrywa bowiem śpiew, ale niemniej istotną pełni taniec. Nie dziwi zatem, że w finałowej Gidze Isserlis odstąpił od ujmowania jej w kategoriach mniej lub bardziej posuniętej stylizacji, powracając niejako do jej tanecznych źródeł, mocnymi pociągnięciami smyczka akcentując jakby towarzyszące muzyce figury, a co za tym idzie sprawiając nieco wrażenie wędrownego muzykanta w jakiejś austerii, na ludowej basetli przygrywającego do tańca przyjezdnym, którzy się w niej zatrzymali. Dzień wcześniej wiolonczelista utemperował się i nieco stonował tę taneczność, jakby uznał, że tak bardziej wypada podczas występu w dostojnym, filharmonicznym audytorium.  Artysta zasiadał w bimie, a dobywane przez niego dźwięki ze zwielokrotnioną mocą rozchodziły się za sprawą akustyki, panującej w niewielkim pomieszczeniu synagogi. A brzmienie jego instrumentu, osiemnastowiecznego stradivariusa, odznacza się szlachetną głębią i krągłością, niezakłócone jakimikolwiek niepożądanymi odgłosami towarzyszącymi wydobywaniu dźwięku.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART