opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




13 listopad 2018       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-43a.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

27 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Muzyka w starym Krakowie wirtuozami stoi

Jak co roku w ostatnim czasie, XLIII Festiwal „Muzyka w starym Krakowie” zainaugurował 15 sierpnia zaprzyjaźniony z nim Grigorij Sokołow, w nastrojowo wyciemnionej sali koncertowej krakowskiej Filharmonii. Program recitalu ułożony został niebanalnie, zestawiając sonaty fortepianowe Josepha Haydna w pierwszej części, z czteroma impromptus Franza Schuberta w drugiej.

 

Muzyka w Krakowie,Soko ow 1

 

Słuchając na początek XXXII Sonaty g-moll (Hob. XVI:44) nie odczuwało się niedosytu, że nie jest ona wykonywana na instrumencie historycznym, lecz współczesnym. Pianista, między innymi za sprawą zastosowania lewego pedału, niczym w przypadku klawesynu, zredukował dynamikę, operując zrównoważonym, a zarazem lekkim i wyciszonym dźwiękiem. W pełni wydobył też klasycystyczną konstrukcję muzycznych okresów, złożonych jakby z naprzemiennych pytań i odpowiedzi. Mimo że wraz z XLVII Sonatą h-moll (Hob. XVI:32) są one określone gatunkowo jako divertimenta, to stanowią przykłady form zakrojonych na dość monumentalną skalę. I w drugim z przytoczonych utworów Sokołow sięgnął już po dźwięk o znacznie większym wolumenie, zarazem w triu Menueta przejrzyście eksponując jego fugowany charakter. Wraz z upływem czasu coraz bardziej zaznaczał się romantyczny gest i tego rodzaju znamiona artysta przydał XLIX Sonacie cis-moll (Hob. XVI:36). Wprowadzał też coraz więcej kontrastów, zwłaszcza natury dynamicznej, na przykład w obsesyjnie powracających, schodzących pasażach w otwierającym dzieło ModeratoZ kolei w finałowym Menuecie, utrzymanym w tempie moderato, posłużyły mu one do wyeksponowania subtelnych efektów brzmieniowych, wieńczących ten utwór. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART