GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMoniuszko na siłę
Strona 3 z 3
Mariusz Godlewski dysponuje pięknym, miękkim, lejącym się głosem, który w całej skali brzmi znakomicie, więc słuchanie cudnych melodii wspartych profesjonalnym akompaniamentem było prawdziwą przyjemnością. Ale sens wyśpiewywanych historii został gdzieś po drodze zgubiony, bo śpiewak zadbał o estetykę głosowego przekazu, o piękne frazowanie, o fermaty i crescenda, a nie o to, co w pieśniach jest najważniejsze, o zrozumienie przesłania i interpretację. W jednej z najpiękniejszych, nostalgicznej i lirycznej Pieśni wieczornej wspomnienie domu rodzinnego, w którym krząta się stara matka zostało ukoronowane bohaterskim forte przy słowach – i moja dumka dziewicza.
W rodzajowej opowieści o Dziadzie i babie artysta pogubił się w rozróżnianiu poszczególnych bohaterów tej ballady do słów Józefa Ignacego Kraszewskiego. W ogóle, zbyt mało uwagi przykładał do tekstu, tak jakby go nie rozumiał. Dodatkowy problem wynikał ze zbyt agresywnego dźwięku fortepianu, który nie wiadomo po co miał podniesioną klapę, więc część słów ginęła w potokach pasaży i akordów, a one w końcu były najważniejsze. Kiedy już Sejm ogłosi rok 2019 czasem obchodów 200-lecia urodzin Stanisława Moniuszki na estrady wypłyną młodzi i starsi śpiewacy z repertuarem pieśniarskim. Warto by tych utworów wyuczyli się na pamięć i postarali się jakoś do nich po ludzku podejść. Tutaj nie trzeba epatować wspaniałymi, mocnymi głosami, ale sięgnąć głębiej do serca twórcy tych wokalnym miniatur i postarać się przemówić „jego słowami”. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |