opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz Wicherka 459-313.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Mozart w WOK 336-456.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4366.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4184.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-82.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

103 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak kiedyś grano

Po przerwie artysta przesiadł się do zabytkowego Erarda, by na tym brzmiącym bardziej „drewniano” fortepianie zagrać komplet Ballad Chopina. Ale znów nie dał nam XXI-wiecznego recitalu, tylko namiastkę występu z epoki – Chopina i jego Europy – gdzie na soliście spoczywał obowiązek „przyprawienia” repertuaru. Lubimov w krótkich słowach wyjaśnił, że tak kiedyś wyglądał występ, muzyk przed wykonaniem poważnych, dłuższych utworów niezobowiązująco „preludiował”.

 

Alexei Lubimov 858-1141

 

Może po to, by się samemu lepiej skoncetrować a może chciał łagodnie przygotować słuchaczy na „danie główne”. Tym razem owe „preludiowanie” pozostawił samemu Chopinowi, który przecież skomponował aż 24 takie krótkie muzyczne „przystawki”. Utarł się zwyczaj, by Preludia z op. 28 grać łącznie w ramach jednego recitalu. Pianista musi jak urzędnik przyjmujący skargi i wnioski petentów przerzucać na swoim biurku różne papiery, namiętne prośby, dramatyczne groźby, nieśmiałe westchnienia i jakieś kompromitujące donosy. Preludia Chopina grane i nagrywane łącznie nie oddają intencji kompozytora, ale w interpretacji Lubimova, który każdą Balladę poprzedził odpowiednio dobraną miniaturą tego samego autora sens wyszedł sam z siebie. Artysta tak się spodobał, że na bis musiał zagrać jeszcze „piątą” Balladę, czyli Barkarolę, już bez żadnego Preludium, i jeszcze na koniec, Preludium fortepianowe Debussy’ego. Tutaj już wiek XIX ukłonił się wiekowi XX, ale wszystko odbyło się w tym samym tunelu czasoprzestrzennym.

                                                                        Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART