GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPiotr Beczała w Sopocie
Strona 5 z 5
Soliście towarzyszyła Polska Filharmonia Kameralna Sopot pod dyrekcją swego szefa Wojciecha Rajskiego. Sopoccy muzycy zaprezentowali się z jak najlepszej strony nie tylko jako świetni i wrażliwi akompaniatorzy, ale również jako świetni wykonawcy kilku znanych uwertur i intermezzów. Imponowali stopniem i dyscypliną zgrania oraz wyrównanym brzmieniem poszczególnych grup instrumentów.
Szkoda tylko, że mocno od wysokiego poziomu koncertu odstawało jego prowadzenie. Najpierw pani ogłosiła, że Mariusz Treliński jest jedynym od ponad stu lat polskim reżyserem jaki pracował w słynnej nowojorskiej MET co jest nieprawdą! Pierwszym polskim reżyserem jaki pracował w tym teatrze w latach 1917-1920 był Ryszard Ordyński, uczeń Maxa Reinhardta.
Wyreżyserował na jego scenie ponad sto przedstawień i koncertów, w tym światową premierę Tryptyku Pucciniego i pierwszy raz wystawioną w tym teatrze Moc przeznaczenia Verdiego. Później zapowiadając kolejne arie pomijała skrzętnie ich polskie tytuły (oryginalne były wyświetlane na telebimach). Niestety, miałem wrażenie, że często nie bardzo wiedziała o czym mówi. Swoistym kuriozum była zapowiedź arii z Turandot. Pani opowiedziała w telegraficznym skrócie treść opery, ale zupełnie pominęła to o czym jest ta aria i kto ją śpiewa. No cóż można i tak, ale czy wypada, to już inna sprawa! Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |