GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWujek Canaletta
Strona 3 z 4
„Zaproszono cię do Pałacu Buckingham” – tak o swojej przygodzie z filmem „Canaletto i sztuka Wenecji” opowiada dziś jego reżyser. Okazją była wielka wystawa dzieł Antonio Canaletto w Królewskiej Galerii w Londynie. Ambicją twórcy filmu było nie tylko pokazanie samych obrazów i szkiców artysty, ale wniknięcie w realną atmosferę miasta, w którym tworzył, XVIII–wiecznej, ale także współczesnej Wenecji, pokazanie specyfiki stylu Canaletta na tle innych weneckich mistrzów.
Dodatkowo filmowcem kierowało zastanowienie się nad inspiracjami (czy tylko materialnymi?) tej ogromnej pracy, wniknięcie w techniki malarskie i rysunkowe twórcy niezliczonych dzieł. Canaletto w młodości towarzyszył swemu ojcu, który zajmował się tworzeniem dekoracji do przedstawień teatralnych i operowych. W owym czasie w Wenecji działało aż 17 oper, więc postawa nieco uroczysta i fantazyjna wchodziła też w tematykę późniejszych obrazów włoskiego mistrza.
Bywał on świadkiem wielu wydarzeń z kręgu opery, a przecież weneccy muzycy to także wielcy mistrzowie i twórcy arcydzieł, np. Antonio Vivaldi. W filmie „Canaletto i sztuka Wenecji” mamy więc także sporą dawkę muzyki, młoda brytyjska sopranistka Jenny Bacon śpiewa w oryginalnej fryzurze i XVIII-wiecznym makijażu arię z opery Vivaldiego La verita in cimento RV 739 – Tu m'offendi Zelim. Film Phila Grabsky’ego ma w ogóle bardzo ciekawą ilustrację muzyczną skomponowaną przez Asę Bennetta, który tradycyjnie uczestniczy przy produkcji filmów z cyklu „Wystawa na Ekranie”, które regularnie oglądamy w salach Multikina. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |