GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościXXIV Międzynarodowy Festiwal Muzyczny im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju 2018
Strona 12 z 16
Piątek, 6 lipca
Najważniejszym wydarzeniem tego dnia był recital Eugena Indjica, który w opinii wielu krytyków „Chopina gra jak Polak, Debussy’ego jak Francuz, a Prokofiewa jak Rosjanin”. Ten znakomity artysta o niezwykłej osobowości pojawił się na buskim Festiwalu trzeci raz i jak zawsze jego gra i sztuka interpretacji sprawiła publiczności prawdziwą satysfakcję. Indjic jak zwykle potrafił swoją grą przykuć uwagę słuchacza.
Jego grę cechują wyważone emocje i uroda dźwięku. Tym razem recital przygotowany z okazji obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości poświęcony został w całości muzyce Chopina, w interpretacji dzieł którego uchodzi za wyjątkowego pianistę. Program recitalu zestawiono z: Sonaty b-moll op. 35, Ballady f-moll op. 52 trzech Mazurków: nr 4 op. 24, nr 3 des-dur op. 30 oraz nr 3 fis-moll op. 59.
Na wstępie zabrzmiał Nokturn c-moll op. 35, na zakończenie artysta wykonał Scherzo b-moll op 31. Oczywiście nie obyło się bez bisów: Chopin oraz preludium Sztuczne ognie Debussy’ego. W Sonacie b-moll zaprezentował Indjic świetną ekspresję pełną barwowych refleksów o dużym zróżnicowaniu dynamicznym. Ballada f-moll ujmowała swoim charakterem i klimatem. Zagrany na wstępie Nokturn urzekał nastrojem. Indjic potwierdził, że nadal jest mistrzem klawiatury, dla którego nie istnieją żadne trudności techniczne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |