GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDwa wieczory w La Scali
Strona 3 z 8
Demonstrowana przez nią z dumą dziwaczna suknia, zapewne własnej produkcji, uświadamia widzowi, że znalezienie bogatego męża i zdobycie środków finansowych jest w tym przypadku sprawą zaprawdę niecierpiącą zwłoki. Oryginalna rewia mody (bogactwo kreacji zawdzięczamy Gianluca Falaschiemu) towarzyszy też scenie, w której doktor Malatesta uczy Norinę odgrywania roli swej rzekomej siostry „Sofronii”.
W akcie drugim gotowy wyruszyć w świat Ernesto rozmyśla nad swoim losem w poczekalni jakiegoś dworca kolejowego, przemierzanego wzdłuż i wszerz przez obojętnych i zaaferowanych podróżnych. Owa perspektywa w połączeniu z tęskną i smętną interwencją trąbki solo wywołuje emocje podobne do tych, które towarzyszą nam podczas oglądania filmu La strada Felliniego.
Równie wymowna jest sceneria nocnej schadzki w ogrodzie z aktu trzeciego, przywołująca rzymskie przedmieścia, wraz z zielonymi piniami, lunaparkiem, panienkami lekkich obyczajów i oczywiście Fiatem Spiderem. Wyjątkowo trafionym rozwiązaniem inscenizacyjnym jest wprowadzenie na scenę nie obecnej w libretcie postaci matki Don Pasquale, co pozwala na zrozumienie psychologicznych uwarunkowań obecnej sytuacji tytułowego protagonisty. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |