GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Juan” bez wstydu
Strona 2 z 3
Robert Gierlach w tytułowej roli radził sobie znakomicie, był rewelacyjny w recytatywach, bardzo przekonujący w ariach, gdzie jego lejący się głos zyskiwał na sile. Był też świetny aktorsko, dynamiczny i pomysłowy.
Patryk Rymanowski jako Leporello pokazał dobrze brzmiący głos w całej skali, może tylko niekiedy płaski w fermatach, ale nadrabiał również dobrymi pomysłami aktorskimi, zwłaszcza sztuką przewracania się, co można uznać za firmowy chwyt inscenizacyjny reżysera widowiska Ryszarda Peryta. Bardzo dobre wrażenie, mocny, prawidłowo postawiony głos i wielką muzykalność pokazała Gabriela Kamińska jako Donna Anna.
Jej występ przyćmił nieco Donnę Elvirę w wykonaniu Tatiany Hempel-Gierlach, intonującej czasem zbyt ostro, co u Mozarta może nieco drażnić. Absolutną swobodę w kreowaniu partii Zerliny pokazała Marta Boberska mająca za scenicznego męża bardzo dobrego Roberta Szpręgiela. Nie najlepiej poszczęściło się Komandorowi - Tomaszowi Raffowi, bo reżyser umieścił go w najważniejszym Arioso w głębi sceny i zabudował w szafie, gdzie jego bas brzmiał anemicznie. Bez zarzutu wypadł jedyny tenor - Leszek Świdziński, który swą bezbarwną aktorsko rolę okrasił dobrym, a przecież bardzo trudnym śpiewem. Była to obsada bardzo dobra, ale jak się dowiedzieliśmy z ust dyrektora POK miała być pierwotnie inna, tylko niedyspozycje dwojga wykonawców zmusiły teatr do przygotowania nagłych zastępstw, których nie zdążono nawet wprowadzić do drukowanej kartki z obsadą. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |