GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Parsifal”w Opéra Bastille
Strona 4 z 4
W tej sytuacji uwaga skupia się przede wszystkim na prezentującym wysoki poziom zespole solistów, z hipnotyzującym szlachetnie zabarwionym i oddającym szeroką skalę przeżyć udręczonego Amfortasa barytonem Peterem Mattei na czele.
Pozytywne wrażenie wywiera również nacechowany pogłębioną ekspresją, zmysłowością i „diabelskim” temperamentem występ debiutującej na paryskiej scenie sopranistki Anji Kampe w roli Kundry oraz kreacja Evgeny Nikitina, którego jasno brzmiący i atrakcyjnie zabarwiony w górze skali baryton paradoksalnie bezbłędnie służy eksponowaniu mrocznych stron charakteru perwersyjnego czarownika Klingsora.
Zastrzeżenia budzi natomiast śpiewający tytułową partię Andreas Schager (niekorzystnie ubrany w sportowy strój do biegania), imponujący wprawdzie dużym wolumenem solidnie prowadzonego i swobodnie przebijającego się przez dźwiękową masę orkiestry głosu, niezdolny wszakże w scenach o bardziej intymnym charakterze do wokalnego niuansowania czy uwydatniania lirycznych odcieni. Ponadto dość niezgrabnie ucieleśniany przez zdradzającego przeciętne aktorstwo Schagera Parsifal bardziej tu przypomina przytłoczonego wydarzeniami niezdarę niż niosącego uzdrawiającą moc rycerza. I tak oto zapowiadana jako jedno z ważniejszych wydarzeń artystycznych tego sezonu w Paryżu inscenizacja nie spełnia pokładanych w niej nadziei. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |