GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOskarżony Dymitr
Strona 2 z 3
Także Alosza w realizacji Błażeja Michalskiego wygląda bardzo wiarygodnie. Iwan (Marcin Piejaś) chyba trochę przeszarżował w brawurowej scenie opętania, ale tutaj ważny był absolutny kontrast pomiędzy chłodnym racjonalizmem w poprzednich odsłonach i wybuchem dewiacji (być może udawanym) w scenie sądu nad Dymitrem. Nie da się zapomnieć kreacji Sebastiana Rysia w roli Smierdiakowa, ale także role kobiece są warte wymienienia.
Najlepiej wypadła skomplikowana postać Lizawiety w wykonaniu Alicji Baran, skrzyżowanie dziewczęcej naiwności z obsesjami, masochizmem i sadyzmem o podłożu autodestrukcyjnym. Prostszą naturę kobiety „lekkich obyczajów” Beata Śliwińska przygotowując się solidnie do roli Gruszeńki, która ma w sobie i czar, i swobodę, i chęć panowania nad mężczyznami w walce o prymat nad innymi paniami.
Aktorka ta ma również ogromny potencjał fizyczny, co udowodniła w scenie tanecznej i zarazem śpiewanej (układ tańców Lena Kowalska). Pod względem skrzywienia moralnego i wybuchowego temperamentu pasuje do Gruszeńki „jak ulał” Stary Karamazow – Dariusz Bereski. Wreszcie Justyna Jeleń wypadła bardzo dobrze w roli przebiegłej i nieszczerej Kateriny Iwanowny. Kobiecą serię zamyka Monika Bolly jako niepozbawiona pretensji matka Lizawiety. Warto porównać wszystkie kobiece kreacje łącznie, bo to jakby skrócony katalog rozmaitych typów z jakimi muszą sobie radzić mężczyźni, aby nie wpaść w sidła. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |