opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-461.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-1.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

76 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Festiwal w Łańcucie: w świecie opery

Podobnie było w wyjątkach z niekiedy zapowiadających weryzm oper Giuseppe Verdiego. A więc w arii Rudolfa Oh! fede negar potessi Luizy Miller, w której Roberto Alagna zabłysnął mocą i szlachetnością brzmienia swego dźwięcznego tenoru, nie zaniedbując przy tym bardziej lirycznych zwrotów tej jeszcze romantycznej kawatyny. Pod tym względem godnie dołączyła do niego żona w reprezentującym późny styl Verdiego, deklamacyjnym duecie Già nella nottez I aktu OtellaProgram wspólnego recitalu dopełniły utwory z repertuaru francuskiego. A więc duet Don Joségo i Micaëli Parle moi de ma mèrez I aktu Carmen, zakończony przez Alagnę ekspresyjnym falsetem, brzmieniowo dostrojonym do sopranowego dźwięku partnerki, oraz aria tej drugiej z III aktu Je dis que rien ne m’épouvante. 

Festiwal w Lancut 2018 8

W wykonaniu Aleksandry Kurzak nawet ustępy o najwyższym natężeniu fortissima nie przybierały niemiłego dla ucha zabarwienia, kiedy wkrada się nadmierne wibrato, a na dodatek skontrastowane zostały z eterycznymi pianissimami i zastosowanym na zakończenie efektem fil di voce, czyli stopniowego ściszenia. Na bis zabrzmiał popularny duet Usta milczą, dusza śpiewa Wesołej wdówki Léhara, zaintonowany przez Alanę po niemiecku i francusku, podjęty przez Kurzak po polsku i w tym już języku wspólnie dokończony, oraz nieustępujący mu rozgłosem toast z Traviaty. Aliści poprzedzone one zostały duetem Nemorina i Adiny z Napoju miłosnego, stanowiącym sentymentalny powrót do zdarzenia, od którego wszystko się dla nich zaczęło, ponieważ właśnie w przedstawieniu tej opery Donizettiego na deskach londyńskiej Covent Garden po raz pierwszy się spotkali i wspólnie zaśpiewali. Do pewnego stopnia pozostawał w ich wcale na to nie zasługujący recital wokalny Tomasza Koniecznego w pałacowej sali balowej, głównym miejscu większości festiwalowych koncertów. Program po połowie składał się z repertuaru niemieckiego (pieśni Richarda Straussa) oraz słowiańskiego (miniatury wokalne Romualda Twardowskiego i Siergieja Rachmaninowa). Nad pieśniami Straussa do pewnego stopnia zaciążyła operowa maniera, przejawiająca się w przesadnej ekspresji, odwołującej się nade wszystko do nośności brzmienia i nadużywania podwyższonej dynamiki, wynikających z potrzeb sceny. Jednak w przypadku estradowego obcowania z liryką wokalną oczekiwałoby się większej intymności oraz operowania bardziej subtelną paletą środków wyrazu. Wszystko to „rzucało się” jeszcze bardziej w uszy poprzez kontrast z grą pianisty Lecha Napierały, który zachowywał umiar i bynajmniej nie starał się imitować na fortepianie monumentalnego brzmienia straussowskiej orkiestry. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART