GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościFestiwal w Łańcucie: w świecie opery
Strona 2 z 7
Prawdziwą ozdobę całego spektaklu stanowił Mychajło Małafij w partii gubernatora Riccarda Warwicka. To młody artysta o urodzie prawdziwego amanta, na dodatek słusznego wzrostu i o zgrabnej sylwetce, przeczący stereotypowym wyobrażeniom o pokracznych tenorach w sile wieku, znanych z minionych epok.
Rozporządza on świeżym, wzorowo ustawionym głosem o znacznej sile brzmienia, swobodnie płynącym w rozlewnych kantylenach i z łatwością otwierającym się ku najwyższym tonom, pewnie artykułowanym pełnym dźwiękiem. W swojej trzeciej arii Ma se m'è forza perderti dowiódł ponadto, że nieobce mu są głębsze odcienie wyrazowe i operowanie zróżnicowaną dynamiką. Gustaw III, historyczny pierwowzór postaci Riccarda, po zamachu żył jeszcze przez dwa tygodnie, dopóki nie wdała się w ranę infekcja. Do pewnego stopnia usprawiedliwia to kłócące się z zasadą prawdopodobieństw długie i forsowne frazy jakie wyśpiewuje śmiertelnie ranny bohater, ale Verdi lubował się w tego rodzaju melodramatycznych efektach, jeśli wspomni się umierające: Abigail i Gildę, czy też Otella. W interpretacji Switłany Mamczur, odtwórczyni Amelii, szlachetnie brzmiały i zachwycały zwłaszcza ustępy lirycznej natury, wymagające wrażliwego frazowania, w których artystka wydobywała wszelkie subtelności dynamiczne i kolorystyczne. Jedynie w szczytowym natężeniu dynamiki w najwyższym rejestrze głos przybierał nieco zduszone brzmienie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |