GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCézanne – droga do nieśmiertelności
Strona 5 z 5
Brandt (1841-1919) wielki mistrz szkoły monachijskiej w zasadzie nie malował z natury, nie robił portretów, był świetnym twórcą batalistycznym i rodzajowym, dbał w sposób perfekcyjny o szczegóły, przez to wykonywał wiele misternych szkiców ołówkiem, a niekiedy akwarelami i farbami olejnymi.
I właśnie w tym „próbnych”, szkicowych, celowo nie wycyzelowanych obrazach, które później, na nowych płótnach przeistaczały się w porywające sceny z historycznych bitew polskiego oręża (obrazy Brandta byłyby świetnymi ilustracjami do pisanej ku pokrzepieniu serc Trylogii Henryka Sienkiewicza), widać coś, co przypomina pejzaże Paula Cézanne’a.
Paradoksalnie, gdy znakomity polski malarz rezygnował z oddawania szczegółów postaci, twarzy, ozdób na ubiorze, uprzęży końskiej itd. zachowywał jednak posługując się dużymi plamami barwnymi ogólny charakter przedstawianego krajobrazu, nastrój, światło, czynił to podobnie jak to robił w swoich dziełach Cézanne. Takie refleksje były jednak możliwe dzięki obejrzanemu dzień wcześniej filmowi Wystawa na ekranie w sieci Multikino. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |