GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJak zostać Rigolettem?
Strona 2 z 3
W roli Księcia Mantui wystąpił doskonały Koreańczyk Marco Kim, który popisywał się fermatami na najwyższych dźwiękach i nie przepuścił żadnej, a że jego głos na forte był nieco pęknięty to już nie jego wina, tylko pedagogów. Bandyta Sparafucile też ciągnął bez końca fermatę na najniższym dźwięku F, więc trzeba pogratulować Rafałowi Pikule dobrej formy.
Pozostałe głosy basowe również radziły sobie nie najgorzej, zwłaszcza Grzegorz Szostak, który w innych obsadach wykonywał partię Sparafucile. Agnieszka Makówka tryskająca kobiecym temperamentem dodała rumieńców partii Magdaleny i to jeszcze w dosyć ryzykownych układach erotycznych z Księciem Mantui, co przypadło na arcypiękny kwartet solistów Bella figlia dell' amore. Publiczność więc miała co podziwiać.
Zapewne podobała się scena cofająca akcję na samym początku, gdzie młody Rigoletto z jeszcze młodszą Gildą składają kwiaty na grobie zmarłej matki. Statysta zastępujący tutaj Andrzeja Dobbera okazał się mistrzem w utykaniu na prawą nogę i w tym prawdziwy Rigoletto nie mógł się z nim równać. Dziewczynka zastępująca Gildę miała przy sobie szmacianą lalkę, którą przekazała „starszej” i ta nie rozstawała się z zabawką zarówno w duecie miłosnym z Księciem, który tutaj odgrywał biednego studenta, a również w finale, gdy w męskim przebraniu wchodzi do domu bandyty Sparafucile. Ten sprytny zabieg miał udowodnić publiczności, że Gilda nawet jako mężczyzna zdradza dziewczęce zamiłowania. Owa lalka była chyba najbardziej śmiałym wynalazkiem reżysera Paolo Bosisio, bo w innych scenach tłumił wszelkie pomysły wykonawców, którzy chcieli jakoś ożywić przedstawienie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |