opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




20 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien we Wroclawiu 665-38.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-14.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-237.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

82 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak zostać Rigolettem?

W roli Księcia Mantui wystąpił doskonały Koreańczyk Marco Kim, który popisywał się fermatami na najwyższych dźwiękach i nie przepuścił żadnej, a że jego głos na forte był nieco pęknięty to już nie jego wina, tylko pedagogów. Bandyta Sparafucile też ciągnął bez końca fermatę na najniższym dźwięku F, więc trzeba pogratulować Rafałowi Pikule dobrej formy.

Rigoletto,TW Lodz 2

Pozostałe głosy basowe również radziły sobie nie najgorzej, zwłaszcza Grzegorz Szostak, który w innych obsadach wykonywał partię Sparafucile. Agnieszka Makówka tryskająca kobiecym temperamentem dodała rumieńców partii Magdaleny i to jeszcze w dosyć ryzykownych układach erotycznych z Księciem Mantui, co przypadło na arcypiękny kwartet solistów Bella figlia dell' amore. Publiczność więc miała co podziwiać.

Rigoletto,TW Lodz 3

Zapewne podobała się scena cofająca akcję na samym początku, gdzie młody Rigoletto z jeszcze młodszą Gildą składają kwiaty na grobie zmarłej matki. Statysta zastępujący tutaj Andrzeja Dobbera okazał się mistrzem w utykaniu na prawą nogę i w tym prawdziwy Rigoletto nie mógł się z nim równać. Dziewczynka zastępująca  Gildę miała przy sobie szmacianą lalkę, którą przekazała „starszej” i ta nie rozstawała się z zabawką zarówno w duecie miłosnym z Księciem, który tutaj odgrywał biednego studenta, a również w finale, gdy w męskim  przebraniu wchodzi do domu bandyty Sparafucile. Ten sprytny zabieg miał udowodnić publiczności, że Gilda nawet jako mężczyzna zdradza dziewczęce zamiłowania. Owa lalka była chyba najbardziej śmiałym wynalazkiem reżysera Paolo Bosisio, bo w innych scenach tłumił wszelkie pomysły wykonawców, którzy chcieli jakoś ożywić przedstawienie.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART