GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościUwspółcześniony „Nabucco” w Opéra de Lille
Strona 4 z 4
Siła oddziaływania omawianego przedstawienia spoczywa również w dużej mierze w rękach dyrygenta Roberto Rizzi Brignoliego, który stojąc na czele Orchestre National de Lille zachwyca w równej mierze w burzliwych i pełnych niebywałego rozmachu scenach chóralnych (zjawiskowe i niezwykle skupione „Va, pensiero”), co w kunsztownych, delikatnych i subtelnych scenach o intymnym charakterze.
Podziw budzi jego efektowne i niebywale czujne prowadzenie zespołu solistów, wśród których dominuje hipnotyzujący potężnym, mięsiście nasyconym basem Nikoloz Lagvilava. Ten kreujący tytułową postać, pochodzący z Gruzji artysta przekonująco ukazuje charakter okrutnego i popadającego w rodzaj szaleństwa władcy.
W roli pozbawionej skrupułów i żądnej władzy Abigaili występuje amerykańska sopranistka Mary Elizabeth Williams, której imponujący w wysokich dźwiękach głos zdradza jednak istotne niedostatki w dole skali. Potężnym wolumenem ciemnego basu poraża pochodzący z Korei Południowej Simon Lim w partii Zachariasza, Robert Watson urzeka jako Ismael ciepłym i lirycznym tenorem, zaś rosyjska mezzosopranistka Victoria Yarovaya w roli Feneny pozytywnie zaskakuje sugestywną ekspresją i pogłębioną teatralnością swej kreacji. Wszakże poziom solistycznej obsady mierzy się także rangą ról drugoplanowych, toteż nie sposób nie wspomnieć na zakończenie o prezentujących dojrzałą wokalistykę artystach w osobach świetnie się zapowiadającej francuskiej sopranistki Jennifer Courcier (Anna) i tenora François Rougier (Abdallo). Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |