GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSzklany pantofelek
Strona 4 z 4
Nasza Zdzisława Donat była w tej kategorii niedościgniona. Obsadę uzupełniały jeszcze dwie córki macochy, przeciwniczki Kopciuszka, ale ich role sprowadzały się zaledwie do kilku dźwięków, bardziej natomiast grały ich fantazyjne suknie w kształcie choinkowej bombki, karykaturalnie uwydatniające dolne partie korpusu.
Nie można odmówić oryginalności pomysłowi scenografki Barbary de Limburg, która wszystkie, bardzo umowne dekoracje zadrukowała francuskim tekstem baśni o Kopciuszku Perraulta z jakiegoś historycznego ozdobnego wydania. Dom Kopciuszka i pałac królewski, dachy miasteczka czy inne miejsca wyglądały więc podobnie, co dawało jednak uczucie pewnej surowości i monotonii.
Z odbiegających od tej reguły elementów scenografii wymienić należy tylko karetę wiozącą Kopciuszka na bal u króla oraz nocne lampki, w które wyposażone zostały pomocnice wróżki. Kluczowym rekwizytem był oczywiście szklany pantofolek, który musiał pasować tylko na jedną damską nóżkę. Jego zakładanie na stopę DiDonato utrudniła jednak królewiczowi zbyt długa i rozkloszowana suknia Kopciuszka. Wszystko to było jednak bardzo ładne i pewnie podobało się dziecięcej widowni. W sumie Kopciuszek Masseneta był przykładem dobrej roboty operowej z elementami eksperymentów wizualnych, zaś sama muzyka, która ze wszech miar warta jest uwagi, pozostawała główną wartością spektaklu transmitowanego na cały świat w technologii HD. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |