GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSzklany pantofelek
Strona 2 z 4
Trzeba przyznać, że charakter postaci wziętych z baśni Charlesa Perraulta został pogłębiony nie tylko przez muzykę, ale także umiejętne ustawienie ról przez reżysera Laurenta Pelly, także przez zaprojektowane przez niego kostiumy, ale w jeszcze większym stopniu przez cechy fizyczne zaangażowanych solistów-śpiewaków.
To jest zresztą prawie reguła spektakli wystawianych w Metropolitan Opera w Nowym Jorku. Soliści muszą nie tylko znakomicie śpiewać, ale także wizualnie odpowiadać wyobrażeniom postaci, które odtwarzają na scenie. Dla przykładu do roli Madame Wyniosłej, czyli macochy Kopciuszka zaangażowano rekordowo otyłą i jeszcze pogrubioną przez kostium i charakteryzację Stephanię Blythe, która dodatkowo imponowała wspaniałym niskim altem.
Jej mężem, dla kontrastu chudym i wysokim, był znakomicie śpiewający baryton Laurent Naouri. Tych dwoje stanowiło głosowo i muzycznie czołówkę obsady. Za największą gwiazdę przedstawienia uznano jednak odtwórczynię roli tytułowej amerykański mezzo-sopran Joyce DiDonato. Zwracano przy tym uwagę, że odnosiła już ona sukcesy jako Kopciuszek, tyle że w operze Gioacchino Rossiniego. Śpiewaczka rzeczywiście imponuje znakomitym głosem o dużej skali, który mógłby próbować nawet partii dramatycznych, ale nie jest to wolumen idealnie wyważony, niekiedy w brzmieniu pojawia się groszek. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |