GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościOpera Atelier w Toronto – „Il ritorno d’Ulisse in patria”
Strona 4 z 7
Przez długi czas partytura Powrotu Ulissesa była niekompletna i trwały dyskusje w środowisku muzykologów odnośnie autentyczności dzieła. Pod koniec 19. wieku znaleziono anonimową wersję partytury w Nationalbibliotek w Wiedniu. Została ona opublikowana przez Roberta Haasa w 1922 roku i większość wykonań tego dzieła opiera się na tej edycji.
Zadania inscenizacyjne w zespole Opery Atelier są podzielone. Marshal Pynkovski zajmuje się reżyserią, Jeanette Zingg jest odpowiedzialna za choreografię, zaś Gerard Gauci projektuje część scenograficzną przedstawienia. Reżyser Powrotu Ulissesa Marshal Pynkovsky wykorzystał w nim wszystkie elementy ruchu opery barokowej. Wielokrotnie ustawiał śpiewaków w zastygłych pozach, znanych z wielu rycin i obrazów tej epoki.
Sceny baletowe, będące ważnym elementem opery barokowej zostały wykonane po mistrzowsku przez adeptów Studia Baletowego przy Operze Atelier. Choreografia autorstwa Jeannette Zingg z pietyzmem i stylowo nawiązywała do barokowych tańców dworskich. Zwłaszcza końcowy taniec karuzelowy wywołał ogromny entuzjazm publiczności. Dzięki scenografii autorstwa Gerarda Gauci, regularnego współpracownika zespołu, przedstawienia Opery Atelier charakteryzują się pięknymi efektami wizualnymi. Gauci specjalizuje się w technice trompe l’oeil (malarstwo iluzjonistyczne), w której dekoracje malowane na płaskich kanwach dają iluzję perspektywy i trójwymiarowości. Pozwala to na oszczędność miejsca na scenie i szybką zmianę dekoracji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |