opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




25 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Domingo w Zabrzu 272-258.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-9.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • Papiez 131-123.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

76 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Mocne i słabe akordy Misteriów-Paschaliów 2018

Kulminacją tegorocznego, XV Festiwalu Muzyki Dawnej „Misteria-Paschalia” w Krakowie było wykonanie w Niedzielę Wielkanocną oratorium George’a Fridericka Haendla Samson HWV 57. Nie wiązałem z nim wielkich nadziei, mając w pamięci nieudaną Czarodziejską królowę Purcella na zakończenie tegorocznej Opery Rara.

Misteria-Paschalia 20

I pierwsza część Samsona zdawała się potwierdzać, że John Butt, kierujący szkockim zespołem Dunedin Consort, jest przede wszystkim beznamiętnym rachmistrzem taktów, dbającym głównie o dyscyplinę rytmiczną. W tej sytuacji szczególnie udanym wydawał się być polski wkład w to wykonanie w osobach śpiewaczek i śpiewaków krakowskiego Chóru Polskiego Radia, równie dobrze radzącego sobie w efektownych, żywioło rozwijanych ustępach fugowanych, jak i podniosłych anthemach.

Misteria-Paschalia 21

Od drugiej części jednak temperatura wykonania zaczęła sukcesywnie wzrastać, a Dunedin Consort coraz bardziej się rozgrywał, by w ostatniej olśniewać wręcz barwą brzmienia i efektami artykulacyjnymi, a także zmienną dynamiką, podążającymi za dramatyczną wymową przywoływanych zdarzeń. W angielskich oratoriach Haendel wykorzystywał bowiem swoje wcześniejsze doświadczenia na polu włoskiej opery. Mamy zatem w nich do czynienia ze swoistym theatrum musicum, tyle że bez akcji scenicznej, a więc zdanym wyłącznie na środki muzycznej retoryki, oddające targające postaciami namiętności, a także rodzące się napięcia i konflikty w relacjach pomiędzy nimi. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART