GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Francesco Tristano (52)
Strona 1 z 2
Lepszy pianista poszukujący i popełniający błędy niż pianista pyszałkowaty, zadufany w sobie, zbyt pewny siebie, z głową w chmurach i zbyt wysoką samooceną. Okazuje się, że na początku niewinnie wyglądający błąd lub brak perfekcjonizmu może przerodzić się w prawdziwie spektakularny sukces i prowadzić wprost ku nowemu, lepszemu, wcześniej niezbadanemu obszarowi muzyki. Każdy błąd to szansa na kolejne, nowe muzyczne odkrycie.
Każda porażka w muzyce to olbrzymie pole do popisu dla kreatywnego i twórczego umysłu oraz do ukształtowania samego siebie w sposób świadomy i nieprzypadkowy. Czym przede wszystkim różni się pianista profesjonalny od pianisty amatora? Przede wszystkim powtarzalnością i opanowaniem rozumu, emocji, ciała i ducha podczas gry na fortepianie. Wyjątkową kontrolą nad każdym momentem gry, a jednocześnie gotowością na improwizację oraz otwartością na swobodę twórczą. Każdą rzecz jest w stanie powtarzać w inny sposób, lecz z pełną świadomością swoich prób. Nawet najmniejsze fragmenty muzyczne potrafi ulepszać w nieskończoność. Wie doskonale jak osiągnąć perfekcję swojej gry w drodze do upragnionego ideału. Jego każdy występ publiczny to gwarancja dobrego koncertu. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |