opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




19 grudzień 2018       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mozart w WOK 329-240.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-137.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-43.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Papiez 131-123.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

33 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Opera niemowlęca

Opera” zaczyna się od samego początku, a właściwie jeszcze przed poczęciem, od śpiewającego tercetu (Agata, Zuzanna i Jarosław) Ro-ro-robimy malucha. Nie ma tutaj żadnych, jakże popularnych w teatrach ruchów symbolizujących taką robotę, są natomiast pełne entuzjazmu i nadziei słowa, akcentowane może niekiedy nazbyt głośno, bo cała rzecz, od początku do końca jest wspomagana elektronicznie zaś ładne buzie naszych solistek szpecą przyklejone plastrami końcówki mikroportów. Po co w malutkiej salce na poddaszu SCEK przy Jezuickiej 4 korzysta się z nagłaśniającej aparatury? Tak nisko upadliśmy w dziedzinie estetyki muzycznej? Gdyby tę „operę” niemowlęcą ze starannie opracowaną muzyką Filipa Dregera, którą aranżuje na klawiszach Igor „Ygor” Przebindowski, najczęściej śpiewaną na głosy w duetach, tercetach i kwartetach, zaproponować dyrektorowi Kępczyńskiemu na dużą scenę Teatru Roma można by dopuścić jakieś dyskretne nagłośnienie. Tam jednak możliwości tworzenia efektów wizualnych, np. podczas wykonywania niesamowicie dynamicznego songu o niemowlęcej KUPIE, mogłyby odbiorcom spektaklu poważnie namieszać w głowach, a może nawet wywołać panikę. W Teatrze Młyn cała historia, od poczęcia przez ciążę, poród i pierwsze miesiące życia maleństwa, rozgrywa się głównie w wyobraźni, choć wykonawcy sporo tańczą według układów Bartosza Figurskiego. Później robi się trochę smutno, bo osamotniona w prozaicznych czynnościach opiekuńczych młoda mama zaczyna marzyć o nowych meblach z najbardziej tandetnych reklam, a także o jakichś pobocznych przygodach towarzysko- seksualnych, już bez reprodukcyjnych konsekwencji. Opera-kabaret-musical pt. Seks, rosół i pieluchy w założeniu będąca  spektaklem dla zmęczonych rodziców, jest także programowym utworem PiS-realizmu i powinna być dedykowana zarządowi tej partii. Ale to nie krytyka, lecz obiektywna rzeczywistość i dowód na oryginalny zamysł twórców spektaklu. Jest on zresztą inkrustowany autentycznymi nagraniami dzieci, które starają się własnymi słowami i swoimi małymi rozumkami odpowiedzieć na kardynalne pytania ludzkości o szczęście, radość, smutek, złość. Zaś na samym początku, a właściwie jeszcze przed początkiem akcji z głośników lecą sekwencje niemowlęcego kwilenia, płaczu i śmiechu. To także cenny dokument. Teatr pomyślał też praktycznie, co mają zrobić owi zmęczeni rodzice ze swoimi pociechami, gdy zechcą się wybrać na przedstawienie. Dla maluchów równolegle organizuje się odpowiednie warsztaty cyrkowo-plastyczne, które dzieci będą mogły później powtórzyć w swoich pokojach. Niestety na te zajęcia nie przyjmuje się niemowląt, ale młodzież w wieku 4-10 lat.

                                                              Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART