opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




22 maj 2018       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Manru 669-222.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-481.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-305.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-441.jpg
  • La Fenice 68-188.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Manru 669-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4162.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

83 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Kredowe koło” von Zemlinsky’ego w Opéra de Lyon

Podziw wzbudza też śpiewająca niezwykle ekspresyjnie partię perfidnej Yü-Pei Nicola Beller Carbone, ukazująca z imponującym talentem aktorskim makiaweliczną osobowość małżonki mandaryna Ma, w którego z kolei wciela się przekonująco pokazujący pozytywną metamorfozę tego odkrywającego w sobie miłość mężczyzny baryton Martin Winkler. Wszak wysoki poziom obsad solistów stanowi już od dawna markę firmową Opery Lyońskiej. 

Kredowe kolo 8

Zasłużonym prestiżem cieszy się także tutejsza orkiestra, która pod dyrekcją Lothara Koenigsa oddaje pełną sprawiedliwość tej zaskakującej i niekonwencjonalnej partyturze, doskonale wyczuwając ukryte w niej rozmaite tendencje z początku XX wieku i wpływy takich kompozytorów jak Strauss, Wagner, Schönberg, Hindemith czy Berg, które Zemlinsky potrafił wykorzystać dla stworzenia swego oryginalnego języka dźwiękowego.

Kredowe kolo 9

W przeciwieństwie do swoich poprzednich dzieł, austriacki twórca celowo rezygnuje tutaj z dążenia do jednolitości stylu i z upodobaniem przeplata bogatą orkiestrację z orientalizującymi arabeskami i subtelnymi liniami melodycznymi (pięknie brzmiące skrzypce Kazimierza Olechowskiego), tekst mówiony ze śpiewem, piosenki kabaretowe z jazzowymi rytmami. A dodać jeszcze należy, że Koenigs atrakcyjnie przeciwstawia kameralny charakter muzyki pierwszej części opery z symfonicznym rozmachem części drugiej, podkreślając zarazem ekscytującą teatralność tej zasługującej na większe zainteresowanie placówek lirycznych pozycji.                   

                                                                              Leszek Bernat


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART